duminică, 11 iulie 2010

Curiozitate


Buna, am revenit cu inca o postare despre CURIOZITATE.

Ce este curiozitatea?

Pai.. DEX-ul ne spune:
CURIOZITÁTE, (2) curiozități, s.f. 1. Dorință de a cunoaște (amănunțit) ceva nou sau neobișnuit; manifestare a interesului pentru un lucru deosebit. ♦ Indiscreție. 2. Caracterul ciudat al unui lucru sau al unei ființe; (concr.) lucru interesant care se întâlnește rar; ciudățenie, raritate. [Pr.: -ri-o-] – Din fr. curiosité, lat. curiositas, -atis.

Dar eu zic :

Curiozitatea este un lucru teribil! Este foarte greu sa fii curios in legatura cu un lucru anume. Te gandesti incontinuu la acel lucru, si ti se pare de o suta de ori mai interesant decat atunci cand il stii deja. De multe ori , cand aflii raspunsul , sau lucrul care te macina, nu ti se pare atat de spectaculos... Dar in timp ce te framanta parea practic cel mai important lucru.

Pot spune sincer despre mine : Curiozitatea ma omoara!

Probabil ca pe multi dintre noi ii enerveaza oamenii curiosi, dar, eu cred ca pot intelege pentru sa sunt unul dintre oamenii poate "prea curiosi". Acesti oameni prea curiosi se definesc prin :
* dorinta de a sti tot
* te sacaie pana reusesc sa afle ce ii intereseaza
* iar de obicei ii intereseaza cam .. toate lucrurile pe care nu le stiu.

Ei bine, mi s-a intamplat de multe ori sa fiu "sacaita" de unele persoane pentru a afla ceva, dar mi s-a intamplat de mult mai multe ori sa fiu cea care "sacaie".

Nu se poate sa stim noi totul si eu cred ca aceasta curiozitate trece de la sine daca nu ii dam importanta si nu ne gandim tot timpul :" oare ce poate fi? dar de ce nu stiu? dar de ce nu imi spune? dar..?"

Curiozitatea a omorat pisica! Din nou un proverb foate bun, si intru totul potrivit pentru curiosi.


Voi ce credeti despre oamenii curiosi? Dar despre curiozitate?
Astept comentarii cu parerea voastra !

Un comentariu: